- ung och bortskämd

Jag klarar inte av bortskämda "vuxna" barn. Jag menar.. När man är över 20 år kan man väl inte tro att man skall leva på sina stackars föräldrar. Sen finns det bortskämd och bortskämd.. Olika beteenden..
Men den graden att mamma eller pappa bäddar sängen, servar dig till 100%, har sina föräldras bankomatkort/kreditkort?! Vad är det för uppfostran? Vill man inte att sina barn skall kunna klara sig på egen hand? Jag menar.. Man kan ju inte hela livet leva på sina föräldrar?

Sen tycker jag absolut att man kan få bli bortskämd genom att bli bjuden på mat, en fika på stan, få ett litet paket eller en liten överraskning någon gång.

Jag var nog bortskämd när jag var liten, få menar jag att jag ville ha allting, men vilka barn vill inte ha det? När jag fick Lucas när jag var 15 år, vÄxte jag upp snabbare än dom flesta tonåringarna.. Och det är jag glad för idag!! Vad mycket man helt plötsligt tål som mamma?
Jag började som vikarie på ett jobb jag aldrig trodde jag ens skulle sätta min fot, nu har jag varit där i 5 år!
Så när jag gick gymnasiet så jobbade jag ofta kvällar, direkt från skolan till jobbet, plus att jag egentligen hade läxor.. Men redan tidigt började jag att jobba. Sen dess har mina föräldrar inte betalt en enda räkning som är min. Sen har mina föräldrar alltid ställt upp för
Mig och min familj, vad det än är. Men det tycker inte jag är bortskämdhet?!

Så latmaskar där ute som snyltar och tror att allt löser sig tack vare sina föräldrar, TA ER I KRAGEN!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0