tv4 förkväll


ekonomiska rättvisa när det handlar om barn...

i förkväll som jag ligger och kollar på nu pratar dom om ekomomi, hur man skall hantera situationen.

Jag kan inte hantera situationen när det gäller ekonomi och lucas. Jag köper allt han behöver, men att slänga pengar på dyra leksaker finns inte, lucas vill ha ett wispel varje gång vi är i affären, alltså 600:- per gång, och det är ju otroligt mycket pengar som han tycker är skoj kanske en månad.

Men när det gäller små saker, som samlarklistermärken star wars som kostar under 10, brukar han få när vi handlar mat, men å andra sidan får han som han vill för ofta, han är redan bortskämd, och det skrämmer mig. När han är 15 år kanske han tror att han skall få allt han vill? INTE OKEJ!!
Om det inte gäller saker, utan tex kakor och godis, så tror Lucas också att det är okej att äta det varje dag, jag bor ju fortfarande hos mina föräldrar och dom ger honom istort sätt allt han vill ha, men jag tycer inte att det är okej att äta och dricka sött varje dag, (även fast jag själv är riktigt dålig på de, men det döljer jag för honom) men jag vill iallafall inte att han skall få det sockerberoendet jag har. Och det är ingen bra start på livet, godis varje dag, cola varje dag...
Nä, jag skall skärpa mig!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0