FRÅGOR OCH SVAR



Anonym om hungrig:

Vad jobbar du med? :) Söt blogg du har.

 SVAR: Tack så mycket: ) jag jobbar med dementa!!

 

 Alexandra om fråga en fråga:

Hej, det skulle vara jättekul att få veta om hur du tog det när du blev gravid? Hur du upptäckte det? Om det var ett självklart val för dig?

 SVAR: Min upptäckt av min graviditet är faktiskt lite sjuk. Det började sommaren -04 då jag började må riktigt riktigt dåligt, jag spydde varje gång jag åkte bil, så jag trodde att jag var åksjuk. Hade ingen mens under den sommaren heller, men jag trodde att den försvann pga av min vikt, plus att hur skönt är det inte att vara utan den?:) så tänkte jag då! Men efter sommaren beslöt jag mig att gå till ungdomsmottagningen och då visade sig att jag var gravid. Grejen är att jag ville nog inte tro att i 14års ålder att man är gravid, det är lite svårt att förstå. Och det var självklart en STOR chock för mig och min familj. Jag hade gått så pass långt in i min graviditet att abort inte var möjligt. Att mina alternativ var att behålla och uppfostra honom själv, eller att adoptera bort honom. Men adoptera bort fanns inte för mig. Även fast jag inte var redo så vet jag att jag valde rätt beslut för att jag hade mått så psykiskt dåligt om jag hade valt att inte behålla honom. Men några veckor efter älskade jag min mage och visste att jag skulle bli en stolt mamma, och det är jag idag!

 

Sofia om haydo haydo:

vart jobbar du någonstans?

 SVAR: Jag jobbar med dementa!

 

Anonym om haydo haydo:

vart jobbar du?

 SVAR: Jag jobbar med dementa, haha!

 

Fi om dålig dag:

Hej! Tänkte bara fråga om din lilla familj funderar på att skaffa egen lägenhet? Eller funkar det bra att bo hemma hos föräldrarna? Kram

 

SVAR: Jag har velat skaffa lägenhet väldigt länge, men med tanke på att jag tog studenten nu i sommras juni09 så har jag inte haft råd med det. Sen har jag/vi fått väldigt mycket hjälp av mina föräldrar med Lucas. Och ja jag tycker det har fungerat bra att bo hemma, men som sagt jag känner att jag behöver ett eget och att mina föräldrar behöver få lugnt och ro någon dag, haha! Man ”går på varandra” ganska ofta. Men jag skall snart ansöka om en lägenhet, men jag vill ha ett fast jobb innan så jag vet att jag har råd att betala, även Marcus!:)

 

Hoppas ni fick de svar ni ville ha, annars får ni fråga igen:)!

i


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du uppfostrat honom själv hela tiden? ställde inte pappan upp?

2010-01-08 @ 14:01:35
Postat av: Alexandra

Du verkar vara en sån bra mamma! :)

Förstår om du har haft svåra stunder, kämpa på!

2010-01-08 @ 19:06:50
Postat av: Josefine

Hej! Vilken söt blogg du har. Jag har en fråga och undrar Hur känns det vara ung mamma, vad är fördelarna/nackdelarna + är pappan med i uppfostran? :) PS. du verkar vara en jätte go mamma!

2010-01-09 @ 02:09:53
Postat av: malin

Hej! bra blogg =)

hur gick förlossningen och så? var det jobbigt?

bor själv i åsa, för antar att du arbetar i åsa?

grannstugan kanske?

2010-01-09 @ 20:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0